Mi a RIGO?

A RIGO-nak köszönhetően kényelmesen, gyorsan, egyszerűen igénybe vehetők a budapesti közösségi közlekedési szolgáltatások.

Ennek bevezetésével Magyarország legnagyobb, legtöbbek által igénybe vett közlekedési hálózatához kapcsolódóan megvalósul egy korszerű, könnyen és egyszerűen használható jegy- és bérletrendszer, amely az ügyfelek igényeihez rugalmasan és innovatívan alkalmazkodik.

Az elektronikus jegyrendszer elindulásával a papírra nyomtatott jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek, a BKK a termékeket és az utazási egyenleget elektronikusan, a RIGO központi elszámoló rendszerében fogja nyilvántartani. Az igénybe vett szolgáltatás ellenértékét a rendszer elektronikusan vonja le a kártyához tartozó számláról.

A papíralapú bérletigazolványt egy névvel és fényképpel ellátott, nem átruházható utazási kártya váltja fel. Ennek kiváltásához a RIGO rendszerében szükséges regisztrálni. A különböző bérlettermékek vásárlása, valamint bármilyen utazási kedvezmény igénybevétele (díjmentes, nyugdíjas stb.) is ezzel a megszemélyesített közlekedési kártyával lesz lehetséges.

Az elektronikus jegyrendszerrel együtt új értékesítési csatornákat is biztosítanak az ügyfeleknek: bérletvásárlásra és az utazási egyenleg feltöltésére a BKK személyes ügyfélszolgálatán, mobiltelefonon, valamint az új BKK-automatákon és az interneten is lesz lehetőség.

Az ellenőrzési rendszer is megújul, hiszen a BKK mintegy 800 automatikusan működő kaput telepít a metró- és a kiemelt HÉV-állomásokra. Az ellenőrök emellett összesen több mint 600 új, hordozható kézi készülék segítségével végzik majd munkájukat, amelyekkel könnyen és gyorsan ellenőrizhetik a kártyák és a hozzájuk kapcsolódó termék vagy egyenleg érvényességét, rendelkezésre állását. A rendszer részeként mintegy 2500 járműre (buszra, trolira, villamosra) 10 ezernél is több új érvényesítőkészülék kerül. A kapuval nem lezárható HÉV-állomásokra 450 érvényesítőkészüléket telepít a BKK.